راهاندازی عمده فروشی پوشاک
از جمله کسب و کارهایی که از دیرباز بسیار پرکاربرد و مورد اقبال بوده و همواره با درآمد قابل توجهی روبرو است، فروش لباس آن هم به صورت عمده میتواند برای شما آوره بسیار قابل توجهی داشته باشد اما باید در نظر بگیرید که وارد شدن به دنیای پوشاک و رقابت با سایر عمده فروشان پوشاک نیازمند دانش، تحقیق و بررسی، سیاستگذاری و تجربه بالایی است. همینطور باید در نظر بگیرید چه ملزوماتی برای راهاندازی عمده فروشی پوشاک نیاز دارید و همینطور برای موفق عمل کردن باید چه اقداماتی در این راستا انجم دهید. در ادامه به فاکتورهایی که در زمینه فروش پوشاک عمده بایستی مورد توجه قرار گیرند اشاره میکنیم.
برای خرید عمده پوشاک زنانه میتوانید با شماره زیر در تماس باشید.
[njwa_button id=”488″]
شماره تماس : 09170461020
سرمایه لازم برای مغازه عمده فروشی
برای سرمایه گذاری در کسب و کار عمده فروشی لباس زنانه باید ببینید قرار است در چه زمینهای اقدام به عمده فروشی پوشاک کنید. در واقع باید حوزه عمده فروشی لباس خود را مشخص کنید. مثلا مشخصا به این سؤال پاسخ دهید که قرار است پوشاک عمده کودک بفروشید یا لباس عمده بزرگسال؟پیراهن عمده مردانه یا دامن عمده زنانه؟ لباس عمده راحتی یا پوشاک عمده مجلسی؟ این سوالات مشخص میکند شما قرار است در چه زمینهای فعالیت کنید. البته شما میتوانید همزمان در چند زمینه و به صورت ترکیبی نیز فعالیت داشته باشید. اما به صورت کلی برای سرمایه گذاری، بعد از مشخص کردن حوزه فعالیت و شناسایی تولیدکنندگان، محل مغازه، میزان اجازه انبار و مغازه، نوع تسویه با تولیدکنندگان و مشتریان، تبلیغات و ملزومات مورد نیاز انبار و مغازه عمده فروشی پوشاک از جمله ویترین، میز، استند و دکوراسیون و سایر هزینهها به تخمین سرمایه مورد نیازتان بپردازید. اگر قرار است از نیروهایی برای فروش و انبارداری و ارسال نیز استفاده کنید باید این موارد را هم به ازای هر نفر در نظر داشته باشید.
راهاندازی عمده فروشی پوشاک
محل دفتر عمده فروشی
عموما افرادی که سالهاست در این حوزه فعالیت داشتهاند معتقدند که باید محل و دفتر عمده فروشی پوشاک جایی در کنار سایر رقبا قرار داشته باشد چرا که مشتریان عموما به محلی برای خرید عمده پوشاک میروند که تجمع بیشتری از فروشندگان و عمده فروشان لباس حضور دارند. این موضوع نه تنها موجب میشود که مشتری بتواند از همه ویترینها دیدن کند بلکه فروشندگان از کارهای جدید، کیفیت کارها و قیمتهای رقبا مطلع شوند و میتوانند برنامهریزی بهتری برای عمده فروشی خود داشته باشند.
همینطور برخی راهکار دومی را پیشنهاد دادهاند که برای انتخاب مکان فروش عمده لباس میتوان به محل با تراکم بالای خرده فروشیهای لباس مراجعه کرد. در این حالت مشتریان برای تامین عمده دامن، لباس و هر نوع پوشاکی، اولین بازار پیش رویشان عمده فروشی پوشاکی است که نزدیکتر است. کافی است شما بتوانید اولا به صورت فعال لباسهای عمده خود را به روز کنید و انواع کیفیتهای جدید و خوب را تهیه کنید و همینطور مهم است که قیمتها و نوع تسویه شما نزدیک به سلیقه مشتریانتان باشد. در این صورت شما میتوانید مجموعه بسیار خوبی از مشتریان وفادار را در کنارتان داشته باشید.
برنامهریزی تامین عمده
مسلما یکی از دغدغههای مهم کسب و کار عمده فروشی پوشاک پاسخ به این سؤال است که برای تامین لباس عمده از کجا و از چه کسی تامین انجام شود؟ کدامین وارد کننده عمده لباس قابل اعتمادتر است؟ بهترین تولید کنندههای عمده پوشاک چه کسانی هستند؟ برای پاسخ به این سوالات باید یا خودتان تجربه کافی و قابل توجهای در بازار عمده فروشی پوشاک داشته باشید و یا از کسانی که کار عمده فروشی لباس را انجام دادهاند و واقعا قابل وثوق و اعتماد هستند این سوالات را مطرح کنید.
پاسخ به این سوالات نقش بسیار مهمی در موفقیت عمده فروشی پوشاک شما خواهد داشت. پس وسواس بسیاری تا زمان پیدا کردن تامین کننده مورد نظرتان به خرج دهید.
برنامهریزی خرید مانتو عمده موفقیت در زمینه فروش عمده لباس محدود به پیدا کردن تولیدکننده و محل مناسب برای فروش نمیشود. اگرچه این دو فاکتور بسیار حائز اهمیت هستند اما شما برای کسب هر چه بیشتر موفقیت در زمینه فروش عمده لباس میبایست با استراتژیهی فروش و بازاریابی به خوبی آشنا باید.
مباحث مربوط به استراتژیهای قیمتگذاری عمده لباس، فروش فصلی، پوشش لجستیکی برای شهر و کشور، رویههای مرجوعی، قوانین و مدلهای همکاری در فروش از انواع دستهبندیهای مهمی است که باید از قبل در برنامهریزی کسب و کار فروش عمده پوشاک مورد نظر شما باشد.
اینکه شما بتوانید طیف گستردهای از پوشاک را با انواع کیفیتها و با برندهای متفاوت تامین کنید و این ظرفیت را برای همه مشتریان ایجاد کنید که بتوانند از شما خرید کنند بسیار مهم است. نحوه تسویه حساب برای مشتریان شما بسیار فاکتور مهمی است. آیا قرار است شما به چه صورتی با مشتریانتان کار کنید؟ به این موضوع هم باید توجه ویژهای داشته باشید و برنامهریزیهای لازم را کرده باشید.
نکته مهم دیگری که در مورد برنامهریزی فروش یک واحد عمده فروشی پوشاک بسیار مهم و حیاتی است نحوه معرفی خود به مارکت است. بازار چگونه با شما آشنا خواهد شد؟ برای پاسخ به این سؤال باید قبل از اینکه وارد این بازار یعنی عمده فروشی پوشاک شوید مزیتهای رقابتی خود را به خوبی شناخته و تعریف کرده باشید. شما تنها زمانی میتوانید در بازار خونین رقابت موفق عمل کنید که سیاستگذاریهای معقول، قابل اجرا و منطقی تدوین کرده باشید. پس زمانی که خود را در معرض مشتریان قرار میدهید، میبایست چنان جذابیتی ایجاد کرده باشید که مشتری حاضر شود بنکدار رقیبتان را ترک کرده و به شما برای خرید عمده لباس روی آورد.
سخن پایانی
اگر تصمیم گرفتهاید وارد کسب و کار عمده فروشی پوشاک شوید و در زمینه فروش ساحلی زنانه عمده سرمایه گذاری کنید باید بگوییم تصمیم اشتباهی نگرفتهاید. پوشاک یکی از مهمترین اقلام سبد مصرفی سرانه هر خانوار است.فقط باید توجه داشته باشید که با شناخت کافی وارد این زمینه شوید و به خوبی با تامین کنندگان و مشتریان خود و همینطور سیاستگذاریهای فروش عمده لباس آشنا شوید. با توجه به میزان سرمایه اولیه خود و هدفگذاری که برای آینده دارید نسبت به تسویه حسابها و نوع فروش و تامین عمده لباس تصمیم گیری داشته باشید. هیجان زده نشوید و بیگدار به آب نزنید و حتما به اندازه کافی در زمینه فروش عمده پوشاک تحقیق و مطالعه کنید.